Az ütemtervnek megfelelően halad a 33-as főút debreceni fejlesztése

A ” Ke-Víz 21″ zRt. folyamatos kétirányú forgalom mellett építi át a 33-as főút 3316-os jelű összekötő út és az ipari fejlesztési terület közötti szakaszát.


Az ütemterv szerint halad a 33-as főút debreceni fejlesztése: a főpálya mintegy 1,3 kilométeres szakasza már az aszfalt kötőréteg szintig elkészült, a további szakaszokon pedig várhatóan 2023. október végéig befejezik a hidraulikus kötőanyagú burkolatalap építését – írja a magyarepitok.hu. Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, az épülő BMW gyárhoz kapcsolódóan számos közlekedési fejlesztés valósul meg a városban, jelen projekt során pedig a 33-as főút 3316-os jelű összekötő út és az ipari fejlesztési terület közötti, 2010,7 méteres szakaszának 2×2 sávra bővítését végzik el, ahol a projekt részeként egy új körforgalmi csomópontot is kialakítanak. A projekt az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) megbízásából, a nyíregyházi KE-VÍZ 21 Zrt. kivitelezésében valósul meg nettó 3 milliárd 319 millió forint értékben.
A projekt aktuális előrehaladása kapcsán Tamás Ádám, a ” Ke-víz 21″ zRt. projektvezetője tájékoztatta lapunkat. Mint megtudtuk, a fent említett aszfalt kötőrétegig elkészült 1,3 km-es szakaszon felül már megépült a TRV Zrt. kezelésében lévő 600-as ivóvíz távvezeték kiváltása a katódvédelemmel együtt, így a vezeték jelenleg is üzemel; illetve
a 22 kV-os középfeszültségű légvezetéket is kiváltották.
Az útépítéssel párhuzamosan halad a dinamikus közvilágítási hálózat kiépítése, ennek kapcsán a teljes szakaszon lefektették már a földkábeleket, így jelenleg az oszlopok állítása és azok bekötése zajlik; a körforgalmi csomópontban pedig szegélyezési munkákat végeznek.
A hidraulikus kötőanyagú burkolatalap elkészültét követően a teljes felületen megkezdődnek az aszfaltozási munkák, majd várhatóan 2023. november végéig – az időjárás függvényében – már a teljes felületen elkészül az aszfalt kopóréteg. Ezzel párhuzamosan megkezdődhetnek a padkázási munkálatok, valamint kiépítik a végleges forgalomtechnikai elemeket is (szalagkorlát, beton terelőfal, burkolati jelek festése) – részletezte a projektvezető.
2023. augusztus 22. napja a projekt fontos mérföldkövének számított, ugyanis ekkor a II. szakaszon elkészült híd egy részére ráengedhették a forgalmat, valamint a fejlesztés I. szakaszának közel 400 méterén elkészült mind a négy sáv aszfalt kötőrétege is.
Mindemellett 2023. október 17-ét is a projekt fontos állomásaként jelölte meg, hiszen ezen a napon a fejlesztéshez kapcsolódó híd mindkét oldalát forgalom alá helyezték.

Aktuális híreink

Így készült a Jégkorszak!

A Nyíregyházi Állatpark legújabb és párját ritkító látványossága a Jégkorszak. Három és fél esztendő alatt épült és 2024. májusában adták át a látogatóknak. Azóta vonzza

Tovább olvasok »