Debreceni útfejlesztések

Debrecen és térsége úthálózatának fejlesztése záloga a gyorsabb és biztonságosabb közlekedésének. Ennek egyik fontos láncszeme a jelentős közúti forgalommal bíró 471. számú, Debrecent Hajdúsámsonnal, Nyíradonnyal, majd Nyírbátorral végül Mátészalkával, összekötő útnak a megyeszékhelyen belüli, majd 2 kilométeres szakaszának fejlesztése, amelyet a Ke-Víz 21. zRt., a Debreceni Mélyépítő Holding Kft., valamint a Zemplénkő Kft. konzorciuma végzi. 

Tamás Ádám projektvezető

– A munkálatok 1.85 kilométeres szakaszt érintenek és magában foglalják a meglévő közműhálózat teljes kiváltását, fejlesztését, teljes pályaszerkezet építését, aszfalt és betonburkolatok készítését, valamint az ehhez szükséges csapadékvíz elvezetés kiépítését és a befejező munkákat. (növénytelepítés, tereprendezés) – adott tájékoztatást Tamás Ádám, a Ke-Víz 21. zRt. projektvezetője.

A szakember azt is elmondta, hogy a mostani 2×1 sávos szakaszon nincs jelzőlámpás forgalomirányítás, ám a 2×2 sávra bővítés során 8 jelzőlámpás csomópont kerül kialakításra, mégpedig a Budai Nagy Antal utca, a Kard utca, az Acsádi út, a Kapitány utca, a Lovas utca, a Kőrösi Csoma Sándor utca, a Simon István utca, valamint a rendőrségi telephely bejáróút csomópontokban.

A főúttal párhuzamosan kétirányú szervízutat építenek ki a Kapitány utcától a Lovas utcáig és a Kőrösi Csoma Sándor utcától a Nyírbátor utcáig, valamint a teljes szakaszon kerékpárút, valamint gyalogos járda is kialakításra kerül. A forgalombiztonság növelése érdekében a buszmegállók öbölbe kerülnek, a teljes szakaszon 10 bazaltbeton burkolatú buszöböl épül. A munkálatok során az említettek mellett még a Cserei, Tizedes, Katalin, Szalók, Nagy Jenő, Báthory és Júlia utcák a Sámsoni úthoz kapcsolódó csomóponti szakasza is új aszfaltburkolatot és a biztonságosabb közlekedést szolgáló útszegélyt kapnak.

Aktuális híreink