A Zemplénkő és a Ke-Víz kivitelezésében zajló fejlesztésben a korábban elkészült 6,7 kilométernyi utat most 7,8 kilométernyi pályával egészítik ki és fejezik be.
Ütemterv szerint haladnak a munkálatok
A most összesen 7,8 kilométeren elkészülő pályára Nyírszőlősnél több munkagéppel is felvonultak a kivitelezők. A projektről legutóbb a tavaszi alapkőletételkor számoltunk be: a két alprojektben kivitelezett útvonal összesen mintegy nettó 9,2 milliárd forintból épül meg 2019 negyedik negyedévéig. A kormányzati forrásból finanszírozott beruházáson kiegészítik a korábban átadott 6,7 kilométeres szakaszt: a kétszer egy sávos út új nyomvonalon jön létre, 12 méteres koronaszélességgel, 3,5 méteres sávszélességgel, 2,5 méteres padkaszélességgel.
A fejlesztésben
- a 36. sz. főút és a 38. sz. főút közötti 3,7 km hosszú szakaszt a a Zemplénkő építi meg nettó 5,45 milliárd forintból. A szakaszon létrejön egy híd is a Budapest–Miskolc–Szerencs–Nyíregyháza vasútvonal felett, a 38. sz. főút kereszteződésénél pedig egy körforgalmi csomópont.
- A 38. sz. főút és 3822. j. összekötő út közötti 4,1 km hosszú szakaszt építi meg a Ke-Víz nettó 3,75 milliárd forintból. Az út zárásánál körforgalmi csomópont épül.
Új iparterületek kialakításához vezethet az építkezés
A napokban Hideg András, a NIF kommunikációs igazgatója elmondta: a fejlesztés menetrend szerint halad, várhatóan 2019 negyedik negyedévében várható az elkerülő új részének átadása. Az állami útépítő vezető szakembere szavaiból kiderült: a Zemplénkő által épített szakaszon a most lezárt munkafázist követően a műtárgyépítés indulhat el, várhatóan tavasszal. Az igazgató kifejtette: a Ke-Víz által kivitelezett szakaszon a hamarosan beinduló töltésépítésen kívül folyamatban van a közművek kiváltása is.
A beruházásról Kovács Ferenc nyíregyházi polgármester korábban azt mondta: a belváros tehermentesítése mellett az új út megépülése országosan is jelentős iparfejlesztési területet nyit meg közvetlen autópálya kapcsolattal.